Köpvillkor

Strumpvis.se säljer varor via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Köpvillkoren gäller när du som kund beställer varar på Strumpvis.se, genom din beställning accepterar du villkoren. Du ansvarar själv för att de uppgifter som du fyller i är korrekta och fullständiga. Vi följer Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. För vidare information se www.konsumentverket.se/

Priser och betalning
Vid beställning gäller de priser som anges i webbshopen vid beställningstidpunkten. Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Innan betalning/utcheckning kan man se det totala priset inklusive alla avgifter; moms, frakt och betalningsavgifter. Betalningsvillkor finns angivna beroende av valt betalningssätt. Även fraktvillkor finns angivna innan betalning. Vi använder oss av Klarna för kort- och fakturabetalning. Högsta orderbelopp per beställning hanteras av Klarna som gör en kreditprövning. Läs mer om hur betalningen fungerar på: https://strumpvis.se/kopvillkor/betalning/

Frakt och leverans
Vissa av våra varor levereras från annat land och normal leveranstid kan variera mellan 3 och 23 arbetsdagar. Leveranserna kan dock ibland ta längre tid, mer än tre veckor. Strumpvis ansvarar inte för skada/olägenhet till följd av att beräknad leveranstid överskrids. Du kommer få ett besked via sms eller brevavi när varan har anlänt, med besked om var du kan hämta den om paketet är för stort för din brevlåda. I vissa fall levereras beställningen i olika paket och de kan komma med flera dagars mellanrum.

Ej uthämtade paket
Om du inte hämtar ut ditt paket kommer paketet att återsändas till oss. Vi kommer då att debitera kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad från fraktföretaget och för vår hantering. Avgiften är 150 kr.

Ångerrätt & reklamationer
Ångerrätt gäller bara köp för en summa om minst 400 kronor. Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Du kommer då att få pengarna tillbaka. Du får öppna förpackningen och prova varan för att vara säker på att allt stämmer. De enda undantagen är munskydd, underkläder, strumpbyxor och strumpor i förpackning samt plomberade varor. Om du inte är nöjd kan du ångra dig inom 14 dagar från att du fick varan. När du lämnar tillbaka varan ska den förstås vara oanvänd och ha alla lappar/etiketter kvar. Tänk på att inte hantera varan mer än nödvändigt. Gör du det riskerar du att få ersätta oss för varans värdeminskning. För varor med hygienskydd och/eller plombering ska även dessa sitta kvar på varan. Du som kund står för kostnaden för returfrakten. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Om du upptäcker en skada på ditt paket när du hämtar ut det, ska det anmälas direkt på utlämningsstället. Strumpvis kan inte ta ansvar för skador som skett under transporten.

Om du har fått fel vara eller om det är det något fel på varan som inte har med frakten att göra skall du snarast reklamera varan till oss på Strumpvis, skälig tid är inom 60 dagar. Varan skall vara oanvänd. Inspektera därför alltid varan direkt när du får den. Strumpvis står för kostnaden för frakten vid reklamation. Återbetalning sker inom 30 dagar från att varan kommit i retur.

Gör såhär om du vill returnera varan:
1. Om du ångrar ditt köp (förutsatt att ditt köp är på minst 400 kronor) skall du kontakta Strumpvis inom 14 dagar efter att du tagit emot varan.
2. Om du vill reklamera en vara skall du kontakta Strumpvis snarast, dock inom 60 dagar efter att du tagit emot varan.
3. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå om du ångrar ditt köp eller om det är fel på varan (reklamation) eller om du fått fel vara.
4. Du kan kontakta oss via e-post: info@strumpvis.se. Du kan få ett standardformulär av oss för att fylla i att du ångrar ditt köp eller att du vill reklamera varan. Det är dock inte nödvändigt att använda ett formulär.
5. Varan skall returneras inom 14 dagar från det att du kontaktat oss. Du kommer få besked av oss vart du skall skicka varan i retur. I vissa fall skall varan skickas till tillverkaren i stället för till oss. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
6. Om du ångrar ditt köp och meddelat det inom 14 dagar får du pengarna tillbaka förutsatt att ditt köp är på minst 400 kronor. Du står själv för returfrakten.
7. Om varan var felaktig eller om du fått fel vara kan du antingen få pengarna tillbaka, eller få en ny vara. Vi står alltid för fraktkostnaden för att sända ersättningsvaror till dig.
8. Tänk på att du bör kunna visa att du skickat tillbaka varan till oss. Se till att få ett kvitto på försändelsen och spara detta som bevis.

Återbetalning av belopp för returnerad vara sker inom 30 dagar från mottagandet av returen. Fakturaavgifter samt fraktavgifter återbetalas inte vid byte eller retur. Strumpvis har rätt att neka retur av en vara om det visar sig att varan inte är oanvänd, är i skadat skick och/eller saknar hygienskydd.

Färgåtergivning på datorskärm
Vi kan tyvärr inte garantera att dina varor kommer att ha exakt den färg du ser på din bildskärm eftersom färgnyanser kan skilja sig åt mellan olika skärmar. Är du inte nöjd kan du utnyttja ångerrätten inom 14 dagar.

Tvist
Skulle vi inte komma överens om huruvida en återbetalning skall ske eller om det uppstår någon annan tvist så följer vi Svenska Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Mer information finns på www.arn.se.

Reservation
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv- eller textfel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer/surfplattor/telefoner.

Kontakt
Strumpvis.se ägs av Strumpvis AB (orgnr: 559207-0857). Du kommer enklast i kontakt med oss via info@strumpvis.se.